نحوه نصب کانتاکتور

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

برق قطعات بزرگ بسیاری از تجهیزات به طور مستقیم از خطوط ولتاژ بالا تامین می شود. این خطوط در اکثر خانه ها از استاندارد 120 ولت AC استفاده می کنند. قطعات بزرگ تجهیزات مانند موتور، ماشین آلات صنعتی و لوازم خانگی بزرگ (لباسشویی و خشک کن و … ) معمولا از ولتاژ 240 ولت AC و 480 ولت AC استفاده می کنند. این ولتاژ باید به صورت الکتریکی از استاندارد 120 ولت AC جدا شود. کانتاکتورها برای جداسازی مورد استفاده قرار می گیرند. کانتاکتورها از یک نیروی استاندارد 120 ولت برای اتصال یک سیم پیچ مغناطیسی استفاده می کنند که مجموعه ای از اتصالات داخلی برای نزدیک شدن و تامین برق بیشتر برای تجهیزات را فراهم می کنند. از این نکات که در در آموزش مونتاژ تابلو برق هم گفته شده ، می توانید برای یادگیری نحوه نصب کانتاکتور هم استفاده کنید.

مراحل نصب کانتاکتور

. جهت نصب کانتاکتور اول کانتاکتور راتهیه کنید.

مطمئن شوید که اتصالات کنتاکتور هم برای ولتاژ وهم برای جریان در نظر گرفته شده باشد تا بار مورد نیاز تجهیزات را کنترل کند. کانتاکتورها در فروشگاه های عرضه لوازم ساختمانی و ساخت و ساز و همچنین برخی از فروشگاه های بزرگ سخت افزاری موجود می باشند.

اطلاعات تولید کننده ی کانتاکتور را مطالعه کنید

اطلاعات تولید کننده ، دو پین ورودی را برای کنترل 120 ولت AC نشان می دهد. ممکن است دو مجموعه ی اتصال خروجی یا بیشتر را نشان دهد. این اتصالات بر روی برچسب ممکن است به صورت نرمال باز (NO) و نرمال بسته (NC) نشان داده شده باشد. این اتصالات همچنین ممکن است به صورت یک خط از یک اتصال که به یک نقطه می رسد (اتصال NC )و یک خط دیگر از یک اتصال دیگر که در نزدیکی نقطه قرار دارد ، اما به نقطه نمی رسد (اتصال NO ) نشان داده شوند.

اتصال خروجی کمکی را بررسی کنید.

بعضی از کنتاکتورها یک اتصال خروجی کمکی مانند یک سیگنال به بخش جدا شده مدار که کنتاکتور به آن برق رسانی می کند ، فراهم می کنند. این اتصال کمکی در 120 ولت AC مورد استفاده قرار می گیرد و در ولتاژهای بالاتر بکار نمی رود.

مسیر سیم را مشخص کنید.

تمام برق های متصل به سیم ها را قطع کنید. تمام سیم های ورودی و خروجی را به کنتاکتور متصل کنید. این سیم ها باید در اطلاعات تولید کننده ارزیابی شده باشند. برای بریدن طول اضافی از انتهای سیم، از سیم چین استفاده کنید واطمینان حاصل کنید که طول سیم ها برای اتصال مورد نظر کافی باشند. سیم چین ها در فروشگاه های فروش لوازم سخت افزاری و فروشگاه های عرضه لوازم برقی موجود است.

سیم را لخت کنید.

از سیم چین استفاده کنید و یک و نیم اینچ (13 میلیمتر) از انتهای هر سیم را لخت کنید. اگر سیم ، پیچ خورده باشد، سیم پیچ خورده را باز کنید تا مطمئن شوید که هیچ رشته ای از آن باقی نمانده باشد. رشته های پراکنده ممکن است با قسمتی از تجهیزات تماس نادرست داشته باشد و موجب آسیب شود.